Utbedring av F4 Vormli til Kvernvik prioriteres

Etter forslag fra Jan Einar Henriksen (V) gikk et samlet formannskap inn for å sette utbedring + g/-tiltak/fortau)av Fv 4 fra Vormli til Kvernvik på andre plass etter GS tiltak på Rv 416 fra Frydendal – Østebø – Lindstøl som ble satt på første prioritet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Viktig å se ting i sammenheng mener Jan Einar Henriksen (V) som er glad for at formannskapet var med på økt fokus på vegen fra Vormli til Kvernvik.

Foto: Jan Kløvstad

Forslaget ble fremmet da formannskapet tirsdag behandlet handlingsprogram for fylkesveier 2012-16.

Henriksen pekte i sitt forslag på at det nå var etablert barnehage, idrettsplass og bytt boligfelt i området ved Kvernvik og at det derfor var behov for å sikre myke trafikanter på den delt uoversiktelige vegen mellom gml E8 og Kvernvik. Det er fra tidligere G/S veg langs den gamle E18 fra Søndeled til Vormli og ved å forlenge denne til Kvernvik vil en få sikker skole og bruksveg helt frem til Kvernvik og det er svært positivt for lokalmiljøet.

Plansjef Sveinung Jørundland sa seg helt enig i Jan Einar Henriksens forslag og opplyste at han faktisk hadde vært inne på tanken om å prioritere opp denne vegstrekningen. Det syntes ogsåp de øvrige formannskapsmedlemmene var en god ide og derfor ble forslaget enstemmig vedtatt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**