Forrige høsts bedriftskampanje ble en suksess, både på landsbasis og lokalt.
Bedriftskampanjen var en kjempesuksess. Vi fant en annen måte å jobbe på, og det er slik jeg vil vi skal jobbe fremover. Vi skal løfte de samme temaene samtidig, sa Trine Skei Grande under landsmøtet, og la til at det var denne måten å arbeide på som tok det britiske Lib Dem partiet opp til en oppslutning på over 20 prosent.
Kunnskapskampanje
Årets kampanje handler om kunnskap, og målsetningen er 700 besøk på 70 dager. Startskuddet går i dag.
Vi skal besøke skoler, universiteter, høgskoler, fagforeninger for kunnskapssektoren. Vi skal også besøke bibliotekene, som er en viktig kunnskapsbase for lokalsamfunnet, sa Skei Grande.
Vi har tjuvstartet
Her i Nes har vi tjuvstartet kampanjen. Sesselja Bigseth, Nes Venstres andrekandidat til kommunevalget, startet i februar på det som skal bli en besøksrunde rundt i kommunen. Blant de stedene som hittil har fått besøk, er det både en barnehage og det lokale biblioteket.
Nå ønsker vi også å lære mer om hverdagen på skolene i bygda, og vi satser på flere besøk rundt i kommunen i ukene og månedene som kommer.
Skal føre til politikk
Vi skal være lytteposter, vi skal være ombud, og vi skal lage politikk ut i fra dette, sa Skei Grande i talen til landsmøtet.
Fjorårets lyttekampanje førte til Venstres næringspolitiske plattform, som ble vedtatt under helgens landsmøte.