Synlig i Formannskapet

Harstad Venstres ene representant i kommunestyret, Jan Fjellstad, er igjen synlig i debatten i Formannskapet. Denne gang gjaldt det både skoledebatt og privatiseringsdebatt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Med bare en mann rundt bordet kunne man tro at sentrumspartiet Venstre tok liten plass i Formannskapssalen; men ikke så lenge den ene mannen heter Jan Fjellstad. Aktiv i debatten, og dermed også synlig i medieomtalen i etterkant.

Skolestrukturen i Harstad er under press; med detaljfokusering knyttet til skandalene omkring Hagebyen og bråkjekke uttalelser omkring nedleggelser av Harstad ungdomsskole. Nå ønsker Jen Fjellstad problemene omkring Hagebyen skole opp som egen sak; for å gjennomgå problemene – og se dette i sammenheng med den større skoledebatten. Det var bred støtte for dette forslaget.

I spørsmålet omkring privatisering av den kommunale helsesektoren; og den vedtatte planen om studie av privatisert drift av Bergsodden; var Venstre blant dem som presset ordføreren. På tross av tidligere vedtak, mente vi det er nødvendig å ta en ny debatt omkring det sett i lys av Adecco-skandalen seneste tid. Og igjen ble stemmen vår avgjørende; en studie må gjennomføres – for å en gang for alle få svar på om det er betydelige beløp å spare på å la private organisasjoner overta driften av våre sykehjem.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**