Det handler om tillit

Eks-ordfører Per Svenningsen er ute i avisa og forteller at høstens valg handler om tilstrekkelig areal til nybygging, men det er selvsagt helt feil.
Årets kommunevalg handler om tillit. Tillit fra velgerne i forhold til jobben som er gjort, og tillit til hvem som best kan lede kommunen videre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Det er sagt at tillit rives ned i meter og bygges opp i millimeter. Resultatet av manglende og dårlig styring i en årrekke, både under Høyre/Frp styre og fra Per Svenningsens egen tid som ordfører ser vi fremdeles i manglende tillit fra innbyggerne.
Det har vært en møysommelig jobb å bygge opp tilliten igjen, og det kan bare gjøres gjennom hardt arbeide for bedre styring av kommunen vår. Vi i Venstre har sammen med våre samarbeidspartnere brukt de siste fire årene på nettopp dette.
-Vi har fått orden på kommunens økonomi.
-Vi har styrt kommunen med en åpenhet og dialog med innbyggerne som har vært fremmed for tidligere ordførere
-Vi har rustet opp kommunens organisasjon slik at den er satt i stand til å planlegge, gjennomføre og styre etter vedtatte planer og budsjetter.
Venstre mener vi frimodig kan be om fornyet tillit fra kommunens innbyggere i trygg forvissning om at vi har vist at vi er i stand til å styre denne kommunen. Ja, mer enn det, vi er faktisk de som er best i stand til å lede kommunen til fortsatt vekst og utvikling samtidig som vi tar vare på historien vår.

Arnt Gunnar Tønnessen
Leder Grimstad Venstre og 3.kandidat til kommunestyret.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**