Rollene til byråkratiet og folkevalgt nivå

Tønsberg Venstre har tatt initiativet til et møte hvor du blant annet vil ha mulighet til å bli bedre kjent med rolledelingen mellom folkevalgt nivå og administrasjon i en kommune. Møtet vil også komme inn på kommuneloven, inntektssystemet og åpne for en debatt om vi ønsker lokalt selvstyre eller statlig styrt tjenesteproduksjon.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Norges Lover Lov Justis

Foto: Stein Inge Dahn

Møtet vil også komme inn på fylkeskommunens roller og oppgaver.

Det hele skjer på Tønsberg rådhus torsdag 17. mars kl 17:30-21:00. Kurset er relevant for alle Venstres listekandidater og Venstrefolk som ønsker å få et bedre innblikk i lokaldemokratiet og få vite noe mer om politikken og byråkratiets spilleregler.

Påmelding innen 13. mars til [email protected] og det er ingen kostnader for de som ønsker å delta.

Det er Dag N. Kristoffersen som vil være den som tar oss gjennom de ulike temaene denne kvelden. Han har en bred erfaring, både som faglig leder og høgskolelektor ved Senter for journalistikk ved Høgskolen i Bodø, informasjonsdirektør i Vestfold fylkeskommune, politisk redaktør i Tønsbergs Blad og som ansvarlig redaktør i Laagendalsposten og Gjengangeren.

Dag N. Kristoffersen er utdannet cand.polit. med hovedfag i statsvitenskap ved Universitetet i Oslo.

Mer informasjon om møtet finner du også på Tønsberg Venstres nettside.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**