Ordførar,
Representanten Atle Svendal held ofte kurs for KS, gode kurs, også om formelle saker og definisjonar. Derfor er det skuffande at han frå talarstolen, som han sjølv seier, med omhu blandar saman konkurranseutsetting og privatisering. La meg derfor lese frå KS sine heimesider om desse to begrepa:
"Konkurranseutsetting er et begrep som betegner at tjenester og produksjon som tradisjonelt har vært levert av kommunale etater og virksomheter, ofte med monopol, blir gjenstand for åpne anbudskonkurranser hvor såvel private som offentlig eide aktører, innen- og utenlandske kan delta." Sitat Wikipedia.
"Konkurranseutsetting betyr at driften av en kommunal tjeneste utsettes for konkurranse. Det skjer ved at kommunen gjennom anbud lar flere eksterne aktører konkurrere med kommunens egen virksomhet om å drive tjenesten.
Konkurranseutsetting innebærer at kommunen beholder totalansvaret for tjenesten, i sterk motsetning til privatisering, hvor ikke bare driften, men også det juridiske ansvaret overlates til andre aktører. Konkurranseutsetting er ett av flere virkemidler for omstilling, fornyelse og effektivisering av kommunal virksomhet." Sitat fra Ks hjemmeside.
Eg ser ein SV-representant i eit avisinnleg kjem med mykje unøyaktig og uinformert om Venstres arbeid med å finne dei beste løysingane for å gi dei beste helse- og omsorgstenestene i Arendal også i framtida. Representanten slepp opp for saklege argument i eit kjent forsøk på å tillegge oss meiningar, haldningar og selskap vi ikkje har. Arendal SV og Arendal Ap bør merke seg at dei prinsippa, synspunkta og forslaga Venstre har kome med viser seg å vere så godt som identiske ord for ord med det SVs Bård Vegard Solhjell la fram da han presenterte forslaget til nytt prinsipprogram for Sosialistisk Venstreparti nyleg. I dei siste vekene har også statsminister Jens Stoltenberg sagt det same som Venstre seier i Arendal. Men det er mogleg at SV i Arendal plasserer sitt eige prinsipprogram og sjefen i den regjeringa dei er med i som ein stad mellom Høgre og Framstegspartiet?
Men la nå det vere. La oss gå til utfordringane i Arendal. Det handlar om dei som treng omsorg i Arendal. Den store suksessen i velferdssamfunnet vårt gjer at vi skal rekne med at fleire av oss lever lenger, og det takkar vi for. I tillegg kjem det også at vi har veldig mange under 67 år som er avhengige av omsorgstenester frå samfunnet.
Venstre legg stor vekt på å involvere dei frivillige organisasjonane og å gi sjansar til gründarar, både i kommuneplanutvalet i fjor vår, i bystyret 17. juni 2010, i helse- og omsorgskomiteen 17. februar, i administrasjonsutvalet 23. februar og i bystyret 24. februar. I helse- og omsorgskomiteen la Venstre fram to tilleggsforslag som samla fleirtalet: Det eine var at "Målsettinga er å gi hvert enkelt menneske best mulig omsorg og mulighet til å bestemme over egen hverdag." Det andre var å involvere fagforeningene i arbeidet. I utgangspunktet ville Frp stryke heile avsnittet om involvering av tilsette, men trekte forslaget sitt og støtta Venstre.
I administrasjonsutvalet og bystyret utdjupa eg haldninga vår med å understreke at Venstre IKKJE ser for seg noen som helst kvalitetsmessig gevinst i å konkurranseutsette dei omsorgsinstitusjonane vi har i dag. Det kan vere spennande og trygt å invitere for eksempel Norske Kvinners Sanitetsforening, Blå Kors, Frelsesarmeen, Kirkens Bymisjon til å planlegge NYE institusjonar i Arendal, institusjonar som vi veit at vi vil få behov for i åra framover. Vi meiner det er når vi får ein frivillig organisasjon eller ein annan aktør til å tenke nytt heilt frå starten av at vi kan få til nye og spennande kvalitetstilbod, på same måte som vi har fått det i Arendal Internasjonale Skole, i fleire barnehagar og på andre sektorar.
Her er det stor forskjell på Venstre og Høgre/Framstegspartiet i Arendal. I administrasjonsutvalet stemte vi for at "Bystyret ønsker ikke å konkurranseutsette driften av kommunens eksisterende institusjoner", formulert av rådmannen på bakgrunn av innlegg eg hadde. Også Arbeidarpartiet, KrF, Senterpartiet og dei hovudstillitsvalte stemte for dette, mens Høgre og Framstegspartiet ikkje ville stemme for ei slik formulering.
Sjølvsagt er vi åpne for å diskutere omorganisering av tenester som ikkje er direkte omsorgsretta, – sånn som vask, reinhald, vaktmester osb.
Venstres syn kan derfor kort oppsummerast i fellesforslaget vi har vore sterkt involverte i å utforme:
"Målsettinga er å gi hvert enkelt menneske best mulig omsorg og mulighet til å bestemme over egen hverdag.
Bystyret gir rådmannen fullmakt til å igangsette en prosess hvor ideelle organisasjoner og private aktører er med å avklare område (r) som kan være aktuell (e) å konkurranseutsette. Bystyret ønsker ikke å konkurranseutsette driften av kommunens eksisterende institusjoner.
Det utredes parallelt en modell hvor aktører inviteres til å være supplerende tilbydere til kommunen for praktisk bistand i hjemmet. Det legges da til grunn at dette arbeidet i så fall får en bestiller- / utførerorganisering.
Bystyret er i prinsippet åpen for å vurdere et samarbeid mellom kommune og private aktører når det i henhold til handlingsplanen skal foretas investeringer innenfor de rammer som Husbankens retningslinjer gir grunnlag for.
Bystyret forutsetter at rådmannen i arbeidet med saker hjemlet i vedtaket her, gjennomfører prosesser som gjør at fagforeningene og medarbeiderne i helse- og omsorgsektoren involveres i et utviklingssamarbeid hvor de kan komme med forslag til organisering, effektivisering, nytenkning og kvalitetsutvikling av tjenestene. I denne prosessen involveres også brukere og innbyggere."
Venstre stiller også et konkret forslag som ny tredje setning, slik det blei vedtatt i administrasjonsutvalet: "Bystyret ønsker ikke å konkurranseutsette driften av kommunens eksisterende institusjoner"