Veilys i Rissa

Det er ikke veilys langs gang- og sykkelveien fra avkjørsel ved Fosen folkehøgskole til Leira. Vi ber ordføreren ta kontakt med veimyndighetene for å få gjort noe med dette, skriver Rissa Venstre i en interpellasjon til ordføreren.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Veilys i Rissa

For å øke bruken og bedre trafikksikkerheten er det viktig at at det blir montert veilys på denne strekningen, mener Anne Jorid Gullbrekken.
Skolebarn bruker veien om vinteren, og veilys er definitivt noe som bidrar til at veien blir mer brukt.
Et viktig mål for oss politikere må være å øke den fysiske aktiviteten til innbyggerne våre. Da må vi legge til rette med gang- og sykkelveier og turstier ved tettstedene, og gang- og sykkelveiene våre må ha veibelysning
Vi må også sikre at den nye gang- og sykkelveien til Vangen får veibelysning.
Det er i dag utviklet nye og mer energieffektive løsninger for gatebelysning, og en ser gjerne at slik belysning blir tatt i bruk.

Venstre ber ordføreren ta kontakt med veimyndighetene for å få satt opp veibelysning på denne strekningen, og samtidig sikre at dette også blir gjennomført på den nye gang- og sykkelveien til Vangen. I tillegg ber vi om en kartlegging av veibelysning på gang og sykkelveiene vi har i andre deler av kommunen vår.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**