Møte om by- og næringsutvikling

Venstre inviterte forskjellige aktører i byen til å komme med innspill: Hva kan gjøres for at Kristiansand skal bli en enda mer attraktiv by å jobbe, bo og leve i?

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Deltagere på møtet var Jon Bjørgum fra Christiansholm eiendom, Erik Rostoft fra Sørlandsparken næringsforening, Harald Andersen fra Kvadraturforeningen, Jahn Olav Marum fra Visit Kristiansand, Cecilie Nissen i Venstre, Eva kvelland i Venstre, Pontus Kyander fra Sørlandet Kunstmuseum, Jan Willy Føreland fra Faveo prosjektledelse, Kjetil Nordhus fra SØRF, Ernst Aukland fra Kilden IKS, Øyvind Lauvland fra Otium Sør, Svein Kaldestad fra Kruse Smith, Jan Kenneth Stavenes fra Venstre, Dag Vige fra Venstre, Magne Bartlett fra Liberale Studenter og Solveig Nilsen fra Venstre.

Av det som kom frem på møtet kan nevnes samspillet mellom Kvadraturen og Sørlandsparken, tilretteleggelse for studenter i byen, mer aktiviteter i sentrum, Kilden som regionsbygger, alternativ og økt utnyttelse av arealer i Kvadraturen, mer satsing på det tilvoksende musikkmiljøet, samferdsel, kollektivsatsing, fortetting, studentboliger, boliger i sentrale strøk, satsing på kunst med kvalitet.

Et interessant møte med mange gode innspill. Venstre arbeider videre med sitt program, og har du innspill til oss så ta kontakt:

Jan Kenneth Stavenes, leder programkomiteen: [email protected]

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**