Ann Osaland – engasjert menneske i Songdalen

Ann Osaland er Venstres andrekandidat når det til høsten skal velges nytt kommunestyre i Songdalen. Her er en omtale av henne som vitner om at hun har bred erfaring og er en person som bryr seg og er sterkt engasjert i det som skjer på lokalt plan.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Ann Osaland

Foto: Jone Nikolai Nyborg

Ann har bodd i Songdalen i 14 år sammen med sine 3 sønner Espen (20), Torbjørn (18) og Morten (16). Hun har vært medlem av Venstre siden 1983. Først Kristiansand Venstre, og fra 1997 har hun vært med i Songdalen Venstre.

Hun har hatt flere lokale verv innen Venstre.
Fra 2008 — 2010 var Ann sekretær I fylkesstyret til Vest-Agder Venstre.
Hun er vararepresentant for Venstre I Hovedutvalg for Kultur og Utdanning I perioden 2007 — 2011, hvor hun har møtt flere ganger.

Som leder av KomFug (2002 — 2003) var hun med på å utarbeide ny skolestruktur i Songdalen. Hun var også med på å utarbeide en pedagogisk plattform for barn med spesielle behov. Hun har også vært styremedlem i NFU (Norsk Forbund for Utviklingshemmede.) Songdalen. Da hun bodde i England var hun med på å drive en mor og barn gruppe. Det var i samarbeid med den lokale helsestasjonen. Ann var også sekretær i styret til den lokale barnehagen.

Ann er utdannet innen salg /markedsføring og jobbet med dette i mange år. Hun har også arbeidet på hotellkjøkken, som rengjøringsassistent og assistent i skolen. Nå studerer hun IT og informasjonssystemer ved UiA og tar sikte på å jobbe innen IT og samfunn.

Ann sin største hobby er nettopp politikk og samfunn. Ellers liker hun å lese, være sammen med familien og ta en tur ut på koselig restaurant en gang i blandt. Favorittstedet er Fiskebrygga i Kristiansand – en god og varm sommerdag…

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**