Kommunestyret: Ap roser Venstres grundighet

I tirsdagens kommunestyre gikk Øystein Smidt gjennom Saks- og delegerinsreglementet med bakgrunn for endringene og de presiseringene Venstre fremla i formannskapet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Som før nevnt her på nettsidene, ønsker Venstre at medlemmer til hovedutvalgene skal kunne velges blant alle valgbare innbyggere og at spørretiden foran hvert kommunestyremøte må bestå.

Arbeiderpartiets Tone Rønoldtangen roste Øystein for hans grundighet og oversiktlige presentasjon av saken, og påpekte at det ikke var uventet fra det holdet.

Fremskrittspartiet foreslo å redusere fristen for innlevering av interpellasjon til fem dager og til spørsmål til en dag. Halvor Western fra Senterpartiet repliserte da at slike forslag ikke var uventet fra FrP som leste avisen om morgenen for å se hva folk var oppatt av, for deretter å stille spørsmål til ordføreren om kvelden. Dette menta han og de fleste andre var populistisk og useriøs måte å drive politikk på. FrP fikk imidlertid støtte for sitt forslag fra Høyre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**