Dagens unge sitter på viktig kompetanse

150 personer “liker” Risør Venstre Facebook side og gir oss en ny mulighet til dialog med våre velgere og andre som bryr seg om hva som skjer lokalt i Risør. Via vår lokale hjemmeside på www.risor.www.venstre.no har vi mulighet til å gi leserne nyheter og oppslag sett med Venstreøyne, mens vi via vår Facebookside håper å få til en mere direkte dialog med velgerne enten direkte på siden eller via direkte meldinger med den enkelte.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Risør Venstre ber om hjelp fra dagens unge for å få kunnskap om sosiale medier som Facebook

Foto: Facebook

Det tar tid å bygge opp troverdighet og faste brukere av en politisk hjemmeside og det samme gjør seg gjeldende med Venstres Facebook side sier Jan Einar Henriksen, leder i Risør Venstre.

Vi må også se i øynene at særlig våre yngre velgere i stor grad benytter sosiale medier som en helt naturlig del av sin hverdag, og da må også vi som politikere lære å benytte dette medie. Det kan være utfordrende, særlig for de av oss som er født før telefon var allemannseie og før vi fikk TV, mobiltelefon og Internet. Mens dagens voksne generasjon i sin ungdom måtte på telegrafen og få satt opp en rikssamtale for å snakke med familie og venner, har de aller fleste i dag hele verden i lommen for å si det slik, og de tenker ikke over hvor den de ringer til faktisk er.

Det gjør at vi også må lære de nye sosiale mediene å kjenne, og i så måte har vi mye å lære av dagens ungdommer sier Henriksen, som håper at flere unge vil engasjerer seg i politikken og ta del i utforming av egen fremtid.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**