Kommunestyrevalgliste for Venstre er klar

Og hvem er hvem på lista?

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Ved siste kommunevalg manglet Venstre få stemmer på å få inn tre i kommunestyret. Nå blir Larvikslista med fire kommunestyremedlemmer borte, og da er det realistisk for Venstre å få inn i fire, kanskje flere. Venstre og Larvikslista står hverandre nær og med det listeforslaget Venstre nå presenterer, burde Venstres kommunevalgliste være et godt alternativ for de som tidligere har stemt Larvikslista.

To nåværende medlemmer av Larvikslista står blant de øverste i forslaget til kommunevalgliste for Venstre. De to som kommer fra Larvikslista skal fortsette å representere Larvikslista ut kommunestyreperioden som de er valgt for. Det er uproblematisk fordi Larvikslista ikke er noe politisk parti. Dessuten står Larvikslista og Venstre for mye av den samme politikken.

Det foreslås bare kumulert en, Hallstein Bast, som har tre perioder i kommunestyret for Venstre. Med bare en kumulert får velgerne en reell innflytelse på sammensetningen av Venstres gruppe i tråd med Venstres ideologi. Dette burde gjøre lista ytterligere attraktiv.

Kort om noen kandidater:

De fire første på lista er erfarne politikere.

1 og 2.

Hallstein Bast

Hallstein Bast og Tone Anderssen burde være godt kjent. De sitter nå i kommunestyret for Venstre. Hallstein Bast er leder av oppvekst- og kulturkomiteen.

Tone M. Anderssen

Tone Anderssen er leder av styret for "Bølgen".

3 og 4.
Jan Villum og Ingjerd Beate Nyhus Larsen kommer fra Larvikslista. Ingjerd Beate Nyhus Larsen er gruppeleder og Jan Villum sitter i kommuneplanutvalget og er varamedlem til kommunestyret og planutvalget.

De fire neste er yngre dyktige personer.

Anniken T. Fredriksen er nestleder i Larvik Venstre.
Erik Seierstad er varamedlem til kommunestyret og nestleder i kontrollutvalget.
Trond Kvasjord er nyvalgt leder av Larvik Venstre.
Marianne E. Olsen er aktiv i kulturlivet i Larvik.

Deretter følger to med lang erfaring fra lokalpolitikken.

Tore Fjeldskår og Svein W. Løsnæs har tidligere vært medlemmer av kommunestyret og er nå varamedlemmer.

Deretter to yngre.

Mathilde Moe Kaupang, som er leder av Larvik Unge Venstre, og Trygve Storrønningen, som er politisk nestleder i Larvik Venstre.

Slik fortsetter lista med yngre og eldre fra forskjellige deler av kommunen.

Hele listen kan du finne på denne linken.

[link#https://www.venstre.no/files/vestfold/larvik/Nominasjon 2011- ØP.PDF]
Her finner du oppslag i ØP.[/link]

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**