VIKTIG INFORMASJON

Gruppeleder har meldt seg ut av partiet.
Førstkommende styremøte flyttet til tirsdag 08.02

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Som alle nå har fått med seg har gruppeleder Torgrim Olsen meldt seg ut av partiet.
Han er nå uavhengig representant ut valgperioden, men valgt inn på Venstres partiprogram.
Her blir det noen endringer en må være klar over. Dette er særlig viktig når det gjelder annonsering og organisering av gruppemøter.

Det er gruppeleder som til enhver tid er gruppemøtenes leder og ordstyrer. Gruppene utgår fra det valgte bystyret.
Jeg er første vara og Unn Liestøl Larsen andre vara til bystyret.
Vi er dermed de som gruppeleder først tar kontakt med ved behov. Dette vil også gjelde framover, og vi vil ta opp våre innpill og synspunkter opp med gruppelederen. Kontakten mellom Mandal Venstre og gruppeleder vi bli noe anderledes. Den vil nok for det meste gå via meg.

Gruppemøtene er en kanal utad med åpne møter, og gjerne med inviterte. Vi i Mandal Venstre vil fortsette å arrangere en gruppemøte-økt etter styremøtene.

Vær klar over at når det gjelder det annonserte møtet førstkommende mandag, er det opp til gruppeleder å avgjøre om/hvor dette avholdes.

Styremøtet er som sagt flyttet til tirsdagen 08.02, samme sted og klokkeslett for å få konstituert et fullverdig styre. Etter styremøtet vil det være rom for gruppemøte. Dette vil vi fortsette med etter styremøtene våre framover.

Gruppeleder kan gjerne møte på disse åpne medlemsmøtene, men står selvsagt fritt til å holde møter utenfor lagets/partiets regi. Merk at vi verken før eller nå har noen instruksjonsrett overfor gruppa. Varamedlemmene til bystyret vil likevel ta kontakt med gruppeleder uansett og videreformidle synspunktene.

Jeg vil på vegne av styret oppfordre gruppeleder til å invitere de som driver Mandal Kino til gruppemøtet i anledning saken om drift i Kulturhuset.
Uansett vil vi på tirsdag holde dørene åpne om noen berørte skulle ønske å komme innom og si sin mening om den saken.

Saksliste til styremøtet tirsdag 08.02.2011

1. Konstituering av nytt styre, årsmeldingsarbeid
2. Endringer i gruppa, praktisk ordning
3. Informasjon om elektronisk valg, listehåndtering.
4. Endring i lista til kommunevalget
5. Utsendingene til fylkesårsmøtet, resolusjonsforslag, etc.
6. Økonomi og "etablert praksis", oversendt sak fra årsmøtet
7. Programarbeid
Gruppemøte-økt

For referater, se "Referater" på nettsidas meny.

Trond Birkeland
lokallagsleder