Holder Venstre i 2007?

Venstre fikk 5,9 i Kommunevalget 2007. Spørsmålet i Trine Skei Grandes første valg som partileder er først og fremst om hun makter å holde dette nivået. Slik innleder en meningsmålingsanalyse i Pollofpolls

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Videre skriver artikkelen:”De fem siste nasjonale kommunevalgmålingene bekrefter Venstres mulighet til å holde sitt nivå mot 2007, og på en god dag passere 6 prosent. Disse målingene har variert mellom 5,6 og 6,3. Gitt målingene til KrF, Sp, SV og Venstre, har Venstre en mulighet til å bli størst blant disse fire. Eller, hvis Senterpartiet som ofte før vokser mot valget, kan ingen i dag utelukke at Skei Grande kan feire en valgnatt med flere stemmer enn både Kristin Halvorsen og Knut Arild Hareide.”
Les hele analysen i pollofpolls
Det anerkjente nettstedet gir også en liste over prosentmessige endringer i følge siste meningsmålinger. Drammen troner på topp med en oppslutningsvekst på 86 prosent for Venstre.
Dette gjenspeiler det innrykket vi i Drammen Venstre har av at partiets oppslutning i Drammen er i sterk vekst. Jeg tror på et godt valgresultat i 2011 sier leder for Drammen Venstre Ståle Sørensen

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**