Venstre får 6,3 % oppslutning på Norfakts måling

Norfakts siste måling for Landslaget for lokalaviser viser at Høyre er det klart største partiet med 30,1 % oppslutning, AP får 22,5%, frp. 17,5 %, Krf. 4,9%, SP 5,4% og SV 6,7%, mens Venstre får 6,3 %. Dermed ser det ut som om Venstre har gjort et kraftig byks oppover og at resultatet allerede ligger i overkant av det resultatet vi oppnådde ved kommunevalget i 2007.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Stadig flere unge stydenter og næringsdrivende velger seg Venstre

Foto: Jan Einar Henriksen

Det er svært gledelig at Venstre får nok en valgprognose på 6,3 %, idet dagens prognose er identisk med prognosen på Sentios paritbarometer for Dagens Næringsliv januar 2011 sier leder i Risør Venstre Jan Einar Henriksen i en kommentar.

I 2007 fikk Risør Venstre 13,8 % av stemmene i Risør og det er jo der Venstre burde ligge også på de sentrale målingene. Da ville Venstre igjen blitt en viktig sentrumsfaktor i norsk politikk og det tror jeg faktisk vi har behov for fremover sier Jan Einar Henriksen, som oppfordrer velgerne til å støtte Venstre fremover, både lokalt og sentralt.

Bli medlem i Venstre her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**