Råde – kommunen med skolene som ser den enkelte elev

En god kartlegging av den enkelte elevs ferdigheter og kunnskapsnivå de første skoleårene er nødvendig for at hver enkelt elev skal få relevant oppfølging. Derfor ønsker Råde Venstre at det skal gjøres gode evalueringer og at det gis konkrete tilbakemeldinger til elever og foresatte gjennom hele barneskolen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Skole, elev, tavle, undervisning

Foto: Microsoft

Alle elever skal få den opplæringen som er tilpasset den enkeltes behov og forutsetninger, og vi vil at Råde skal bli en foregangskommune i organiseringen av tilpasset opplæring. Vi vil ha mer spesialpedagogisk kompetanse flyttet nærmere eleven, og at innsatsen konsentreres om å hjelpe elevene i de første skoleårene slik at færrest mulig elever trenger videre hjelp senere i skolesystemet. Råde Venstre er positiv til at også andre yrkesgrupper trekkes inni Råde-skolene for å styrke det sosialfaglige miljøet.

Tidlig innsats nytter, derfor vil Råde Venstre ha en tettere oppfølging av elevene de første årene de går på skolen, ha flere spesialpedagoger som jobber direkte med elever fremfor saksbehandling, innføre en ordning der elever og deres foresatte får skriftlige tilbakemeldinger basert på faglig utvikling fra første klassetrinn og at man fortløpende følger opp rutinene for hvordan mobbing håndteres på den enkelte skole.

Christian Holstad Lilleng
Ordførerkandidat Råde Venstre

Tilbake til forsiden.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**