Politisk uttalelse-Venstre vil ha full bredbåndsdekning i Levanger

Årsmøtet i Levanger Venstre krever at Levanger kommune følger opp arbeidet med å sikre full bredbåndsdekning. Tilgangen til bredbånd er en forutsetning for å kunne fungere i dagens samfunn. Daglige gjøremål som betaling av regninger og bestilling av billetter er en liten del av det hver enkelt av oss er avhengig av bredbånd for å kunne gjøre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

For næringsdrivende er bredbånd en forutsetning for å kunne drive sin bedrift. Mange arbeidstagere har også ordninger med hjemmekontor.

I vid forstand handler dette om bolyst og like muligheter for folk som bosetter seg utenfor de sentrale områdene i kommunen. Det er viktig at det ikke er forbundet med ulemper å bo på landsbygda. Levanger Venstres årsmøte krever derfor at Levanger kommune skal sikre full utbygging av bredbånd til samtlige husstander i kommunen, fortrinnsvis med fiber. Full bredbåndsdekning vil gi Levanger et fortrinn som kommuner som ikke har satset på bredbånd mangler.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**