Årsmøte i Rissa Venstre – årsmelding og referat

Rissa Venstre har hatt et aktivt år med temamøte, lyttestand og mange medlemsmøter.
Du kan lese mer om Rissa Venstres aktiviteter i Årsmeldinga for 2010 og referatet fra årsmøtet :

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

ÅRSMELDING for 2010, RISSA VENSTRE.

STYRET:
Leder: Siri Evjen
Nestleder: Marita Fossen, første halvår
Jan Sørås, andre halvår
Kasserer: Asgaut Løwø
Sekretær: Ellen Marie Dybdahl
Styremedlemmer : Torgeir Almaas og Maria-Adrienne Bossert
Valgkomite: Sissel Godal og Ragnar Hermstad

Medlemmer : 20 — en økning på 4 fra 2009.

Anne Jorid Gullbrekken er kommunestyremedlem og medlem av HLTM. Hun er også leder for Likestillingsutvalget, og nestleder i styringsgruppa "Utstillingsvindu for kvinner i lokalpolitikken." Anne Jorid ble valgt inn i Formannsskapet av kommunestyret i desembermøtet.

Anne Jorid ble valgt som fylkesleder i februar.

1.varamann til kommunestyre er Ragnar Hermstad. 2.varamann er Axel Becker og 3.varamann er Jan Sørås. Sistnevnte er også 3.varamedlem i HLTM. Siri Evjen er 5.vara til Hok, og medlem av representantskapet til Rissahallen. Sissel Godal er konfliktråds-kontakt. Jomar Gomo er varamann til representanskapet i Rissahallen. Sissel Godal er valgt til varamann til styret i Rissa Frivilligsentral.
Asgaut Løwø er Rissas repr. til Fosen dyrevernnemnd.

Siri Evjen og Anne Jorid Gullbrekken har deltatt på årsmøte i Sør-Trøndelag Venstre. Anne Jorid har også deltatt på 2 landsstyremøter i Oslo og landsmøte i april i Sarpsborg. På Landskonferanse i oktober var både Siri og Anne Jorid .De har også deltatt på lokalpolitisk nettverk i Trondheim — Anne Jorid 2 ganger og Siri en gang. I september var begge på studietur til Brussel.

Vi har hatt 7 gruppemøter, foruten årsmøtet, fordelt over året. Kommunestyresakene har vært hovedfokuset, men også andre saker som berører kommunen vår. Det har vært fra 4-7 medlemmer på møtene.

Temamøte om eldreomsorg

Foto: Anne Jorid Gullbrekken

Rissa Venstre arrangerte 6.april åpent møte på Rissa Videregående skole om emnet "Hva er god eldreomsorg?" Det var ca 60 stykker tilstede, og de 4 innlederne la opp til mange interessante innspill.
Rissa Venstre fremmet en interpellasjon i kommunestyret i etterkant av møtet med spørsmål om aktivitetstilbudet for eldre, omsorgsboliger, aktivisering i sykehjem og pårørendes situasjon.

I august og september hadde Venstre en kampanje: 1000 bedrifter på 20 dager. Hvert lokallag ble utfordret til å besøke 3 bedrifter hver. Anne Jorid og Siri besøkte : Guri Kunna ,Mamas & Papas, Rissa Samdrift, Rissa SPA, Fosnaheim Naturbarnehage og Itab I denne forbindelse var Siri på P 5 Fosen og informerte om kampanjen.

Rissa Venstre utmerket seg også med flere innlegg i Fosna-Folket. Bl.a om eldreomsorgen, lyttestand ,bedriftsbesøk ,asylmottak og om plassering av Norges framtidige hovedbase på Ørlandet.

lyttestand 2

Foto: Anne Jorid Gullbrekken

Rissa Venstre har også hatt "lyttestand" ved butikkene en lørdag i vår.

Den 25.oktober hadde vi åpent møte om utbygginga av jordet ved Straumseth.
Petter Bakøy orienterte for planene om bygging av 3 blokker. 3 naboer samt 6 medlemmer var tilstede.

Referat fra Årsmøte 24.januar 2011 på Hegglia Urtehage.

Leder Siri Evjen ønsket velkommen og spurte om det var noen anmerkninger til innkallingen til årsmøte. Det var ingen anmerkninger.

Sekretær leste opp årsmeldinga, og den ble godkjent med et tillegg.

Vi ble enige om at Siri skal sette opp plakater på butikkene før hvert møte.

Valg- ledet av leder for valgkom.Sissel Godal:

Leder : Siri Evjen
Styremedlemmer: Jan Erik Furunes og Maria-Adrienne Bossert
Kasserer: Asgaut Løvø
Sekretær: Ellen Dybdahl
Valgkomitee: Sissel Godal og Anne Jorid Gullbrekken

Repr. Til fylkesårsmøte: Siri og Jan
Nominasjonsmøte: Anne Jorid og Siri

Virksomhetsplan for 2011:
Lokallagsmøte hver mandag før kommunestyremøte
Nominasjonsmøte
Miljøpris