Lærerik Venstreskole

Trondheim Venstre, Sør-Trøndelag Venstre og Venstres Hovedorganisasjon arrangerte forrige helg Venstreskolen trinn 2 på hotell Augustin i Trondheim. 14 medlemmer deltok på kurset, som er en to-dagers samling beregnet for listekandidater, partitillitsvalgte, og andre som ønsker å engasjere seg mer i partiet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Jonas Eilertsen

Foto: Frode Fjeldstad

Jonas Eilertsen og Kjartan Almenningen, henholdsvis kommunestyrerepresentant i Tromsø og organisasjonsrådgiver i Venstres hovedorganisasjon hadde gleden av å lose deltakerne gjennom helgens mange temaer og aktiviteter. Lørdagen begynte med en gjennomgang av Venstres Stortingsvalgprogram. Etter en felles lunsj, sto tale- og debatteknikk på plakaten.

– En god taler må kunne bevege, belære og behage sitt publikum, konstaterte Jonas Eilertsen i sin presentasjon.

Videre la kurslederne vekt på at lokallagene kan bli enda flinkere til å bruke media for å få frem Venstres politikk og budskap.

Kjartan Almenningen

Foto: Vidar Grundetjern

– Folk liker politikken vår, vi må bare bli flinkere til å selge den, sa Kjartan Almenningen i sitt foredrag.

På søndagen fikk deltakerne mulighet til omsette teori i praksis. Alle måtte opp på talerstolen og holde et egenkomponert innlegg på ett minutt. Fremførelsene var gjenstand for evaluering fra gruppen, med sikte på å gi konkrete og konstruktive innspill til hver enkelt. Kursdeltaker og tredjekandidat for Trondheim Venstre Petter Rønning er svært fornøyd etter helgens kursopplegg.

– Det jeg likte best var at vi fikk utfordre oss selv på talerstolen, lære praktiske teknikker og få konstruktive tilbakemeldinger, sier Rønning

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**