Fornyet tillit til Jon Gunnes

Jon Gunnes fikk i går fornyet tillit som toppkandidat da Trondheim Venstre avholdt i går årsmøte og nominasjonsmøte. — Det å få muligheten til å jobbe med politikk på heltid de siste fire årene har vært inspirerende, og særlig vil jeg trekke fram arbeidet med miljøpakken som særlig motiverende. Det har vist at Venstre kan spille en viktig rolle i Trondheimspolitikken, som en pådriver for samarbeid på vegne av miljøet, og det har gjort meg overbevist om at vi nå enda tydeligere må søke makt, sier Gunnes.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Trondheim Venstres toppkandidater til valget i 2011

Foto: Guri Melby

Han presiserer også at han stiller til valg som ordførerkandidat. — Jeg mener det er realistisk for Venstre å bli Trondheims 4. største parti, og da kan vi kjempe om alle posisjoner, sier han.

Med seg på de øverste plassene har han fått to ungdomskandidater, Ina Roll Spinnangr (28) og Petter Rønning (18). — Mine hjertesaker er miljø og barnevern. Mange mediesaker, blant annet Alvdal-saken, har vist oss at vi ikke evner å ta oss av de som trenger det aller mest, nemlig barn som utsettes for omsorgssvikt, og det kan vi ikke sitte stille og se på, sier Spinnangr.

Petter Rønning la vekt på at det var viktig av Venstre å prioritere ungdom høyt opp på lista. — Jeg vet hvordan ungdom som vokser opp i dag har det, og jeg vil bidra til å gi dem en stemme i politikken i Trondheim, sier Rønning.

Videre på lista står Bente Kjøsnes, vara til bystyret i dag, på 4. plass, og bystyremedlem Erling Moe på 5. plass. På 6. plass står Ingrid Vinje, på 7. plass Magne Mæhre. på 8. plass Tove Lill Karlsen, på 9. plass Trond Åm, på 10. plass Torbjørg Stølen og på 11. plass Sverre Claussen. Styret fikk fullmakt til å supplere lista videre.

Venstre vil søke makt
Et viktig tema på møtet var hvordan vi kan sikre Venstre innflytelse i Trondheimspolitikken de neste fire årene. På årsmøtet vedtok Trondheim Venstre følgende resolusjon:

Venstre i Trondheim skal søke posisjoner som vil føre til reell innflytelse etter kommunevalget. Venstre har nå i 8 år sittet i opposisjon og vil søke samarbeid med andre partier for å kunne ha større innflytese på politikken som utøves i Trondheim. Venstre vil at politikken i Trondheim skal ha en klar sentrumsprofil. Vi skal føre en bærekraftig kommuneøkonomi som tar hensyn til de som trenger kommunale tjenester mest. Vi skal tenke globalt og handle lokalt innenfor miljøutfordringene. Kunnskapssamfunnet og det nyskapende næringslivet skal ha meget gode vilkår i Trondheim. Smartere organisering og jobbing innenfor kommunen er viktig for å få mer ut av hver krone.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**