Fortsetter med kommunalt kompetansefond i 2011

De borgerlige partiene Høyre, Frp., Krf. og Venstre valgte i 2010 å samle 50 % av alle kommunale opplæringsmidler i et kommunalt kompetansefond. Torsdag fremmet de forslag om å fortsette ordningen i 2011 og håper dette kan få en positiv effekt og sikre at kommunen har den kompetanse som kreves for en effektiv drift – forslaget ble vedtatt med 22 mot 8 stemmer i bystyret.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Odd Bjorn Sundsdal (Krf)

Foto: Jan Einar Henriksen

I tillegg fattet bystyrets flertall følgende vedtak:

Bystyret ber videre rådmannen:
• ferdigstille kompetanseplan og opplæringsplan i løpet av første halvår 2011, jf kontrollutvalgets revisjonsrapport forut for budsjett 2010.

Audun Grimsland (Frp)

Foto: Jan Einar Henriksen

• etablere/gjennomføre revisjon av kommunal lønnspolitikk og retningslinjer for lokale forhandlinger slik at dette er på plass i god tid før lønnsforhandlinger høsten 2011

• videreføre HMS opplæring for alle AMU medlemmer, HVO, VO, mellomledere og ledere i 2011 og ha høy fokus på reduksjon av sykefravær blant kommunens ansatte

• sikre at alle enhetsledere innen 1. 5. 2011 har skriftlig lederavtale og gjennomført medarbeidersamtale (plan og utviklingssamtale) med rådmannen.

• sikre at alle kommunalt ansatte har gjennomført medarbeidersamtale (plan og utviklingssamtale) med nærmeste overordnede leder innen 1.11.2011.

• kostnader tas av kompetansefond

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**