Vil verne Breivikfjellet og Innvordfjellet

-Venstre vil verne Breivikfjellet og Innvordfjellet mot vindkraftutbygging, sier Venstres gruppeleder i fylkestinget Trond Prytz. Sammen med SV fremmet Venstre forslag i fylkestinget om å si nei til utbygging av vindkraftverk på disse fjellområdene.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Trond Prytz

Foto: Øystein Mørkved

Venstre hadde avvikende syn i saken allerede da den ble behandlet i fylkesrådet. -Venstre har sagt at vi ønsker å bygge ut Sørmarkfjellet og Vikna vindmølleparker, sier Prytz. Da er det naturlig å vente på utbyggingen på Sørmarkfjellet.

Prytz mener at det bærende tema er at slik utbygging ikke skjer på bekostning av samfunnsinteressene. -På den ene siden har vi avveiningen om hvor vi ønsker det skal bygges ut for vindkraft, sier Prytz. Synligheten til vindkraftanleggene er størst fra Namsos. Jeg opplever at både i Namsos og Flatanger snakker folk om konsekvensene, sier Prytz. Han mener utbyggingen landskapsmessig vil ha middels til stor negativ effekt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**