Venstre samarbeider med KrF, SP og H om budsjettet for 2011 -økonomiplanen minus H pluss AP

I fjor presenterte Venstre sitt eget budsjett og valgte å ble stående utenfor et budsjett vedtatt av KrF,SP,H og FrP. I år er Venstre med i budsjettflertallet og FrP måtte komme med sitte eget forslag. I økonomiplanperioden samarbeider KrF,V,Sp og AP.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Budsjettene for 2011 ble presentert formannskapet i sist uke. AP sin løsning var å øke eiendomskatten for 2011 mens budsjettpartiene greide å finne løsninger innenfor de 16 mill med eiendomskatt som har avtalt hvert år i hele perioden. Flertallet finner dekning ved å redusere driften på enkelte områder samtidig som de øker prisen på på andre. Totaltbildet er et budsjett som oppretttholder et høyt tjenestenivå og gode tilbus til innbyggerne i Eigersund. FrP vil i sitt forslag bla overlate driften av et av kommunen bo og servicesenter til private. Dermed hevder de at kommunen sparer mye penger uten at kvaliteten på tilbudet til de eldre skal bli dårligere. Begrunnelsen de viser til er en rapport laget av bedrifter som selger slike tjenester….

I økonomiplamperioden samarbeider Ap sammen med V, KrF og SP. De tre siste partiene har økt eiendomskatten ved å ta vekk bunnfradraget – det fører til en økning på ca 8 mill i kommunens inntekter.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**