Ruter feilinformerte i SMS-saken

Dagens Næringsliv har avslørt at Ruter feilinformerte i debatten om å innføre sms-billetter i kollektivtrafikken i Oslo. Venstres Guro Fjellanger reagerer.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Da bystyret behandlet Venstres forslag om å innføre sms-billetter i Oslo, oppga Ruter at man i Sverige hadde skrinlagt sin sms-løsning fordi det førte til økt sniking. Til tross for Ruters motstand vedtok bystyret forslaget om å innføre sms-billetter.

Nå har Dagens Næringsliv dokumentert at det i Stockholm selges 25.000 sms-billetter hver eneste dag.

Forslagsstiller Guro Fjellanger reagerer på kollektivselskapets adferd.

Guro Fjellanger

Foto: Reidar Lerdal

– Jeg er overrasket over at man ikke omfavner et forslag som er enkelt for kunden, teknisk enkelt å innføre, og ikke kostnadskrevende, sier hun til DN. – I forslaget så står det at det skal innføres så snart som praktisk mulig. Hvis noen mener at det ikke er relativt umiddelbart, så må de være meget konkrete på hva som er de praktiske problemene. Med dette har selskapet fått nok en grunn til å sett fortgang i saken.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**