Samlingssal på Grefsen

Venstre har sørget for at det blir planlagt ny samlingshall på Grefsen skole. Hallen er med i budsjettforliket med byrådspartiene.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

— Helt fantastisk – nå blir dette så veldig bra! sier Erik Skei Grefsen FAU til Nordre Aker budstikke (ekstern lenke).

20. oktober skrev Nordre Aker budstikke om at blant annet Grefsen Barneskoles FAU, Grefsens rektor, diverse musikkorganisasjoner, idrettslag og andre som sammen frontet ønsket om en 200 kvadratmeter stor samlingssal tilknyttet den planlagte flerbrukshallen på idrettsbanen ved barneskolen. Nå går ønsket i oppfyllelse.

Kjell Veivåg

Foto: Reidar Lerdal

— Som kjent har det vært et sterkt ønske fra alle som sogner til Grefsen skole å styrke samlingsarealet ved skolen, når rehabilitering og nybygging nå skal igangsettes. Dette vedtaket åpner for at det nå arbeides videre med denne saken, sier Kjell Veivåg i Venstres bystyregruppe.

Vedtaket, som er en del av budsjettavtalen mellom Venstre, KrF og byrådspartiene, lyder slik: "Byrådet bes prosjektere 200 kvm samlingsareal som en mulighet i tilknytning til nye Grefsen Flerbrukshall".

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**