Nytt banedekke på Rustadfeltet

Etter initiativ fra Britt Inglingstad i Østensjø Venstre, får Rustad IL nytt dekke på kunstgressbanen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

— Dette er julaften og 17. mai på en gang! Nå sier vi bare hipp hipp hurra, dette skal vi feire! Dette viser at det er mulig å få til ting, selv i trange tider. Nå kan vi vel si at vi har vunnet kampen, selv om dette jo er en seier for hele området, sier Jarle Birkeli fra Rustad IL til Nordstrands Blad (ekstern lenke).

Ola Elvestuen

Foto: Caroline Roka

Det er i forliket om Oslo-budsjettet for 2011 at det blir bevilget 2,5 millioner kroner til nytt banedekke på Rustadfeltet. Nåværende dekke er miljøskadelig med tanke på avrenning til Østensjøvannet, og det har derfor vært vanskeligheter med å få tillatelse til vintermåking. Med nytt, miljøvennlig dekke kan banen brukes hele året.

— Med disse pengene får vi tatt hensyn til både breddeidretten og Østensjøvannet, sier Venstres gruppeleder Ola Elvestuen.

Det var leder i Østensjø Venstre, Britt Inglingstad, som tok initiativ til nytt dekke på Rustadfeltet. Les saken i Nordstrands Blad 20. oktober (ekstern lenke).

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**