Venstremann velger miljøstasjonen

-Det er ingen tvil om at det er her Norges framtidige hovedflybase bør være, sier Venstres Ola Elvestuen etter at han fredag besøkte Ørlandet. Dette skriver Fosna-Folket på sine nettsider 7. november.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Ola Elvestuen besøker flystasjonen på Ørland

Foto:

Flystasjonen hadde fredag ettermiddag besøk av Venstres andre nestleder og en delegasjon lokale representanter for miljøpartiet. Oslo Venstres Ola Elvestuen, opprinnelig fra Toten, ble valgt som ny andre nestleder på landsmøtet i 2008. Han er vara på Stortinget for Trine Skei Grande. Et av argumentene for å velge Ørland som framtidas hovedflybase har blant annet vært miljøaspektet. Fritt luftrom, nærliggende skytefelt få minutters flyging fra nordenden av flystripa og minimalt med sivil flytrafikk gjør Ørland hovedflystasjon unik i miljøsammenheng. Venstremannen har merket seg at noen har holdt fram rekrutteringa som et minus for Ørland som hovedbase. Dette mener han er vikarierende argumenter.

Ola Elvestuen på Ørland

Foto:

-Har en attraktive arbeidsplasser så vil folk flytte dit, sier Elvestuen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**