Fokus på energi og miljø i Kristiansund

Siste dag på Trine Skei Grande sitt besøk i Møre og Romsdal var energi og miljø i fokus. Dagen startet med besøk hos Bølgen Næringshage og CleanPower, før hun sammen med Pål Farstad og Ragnhild Helseth fra Kristiansund Venstre og fylkesleder Jens Johan Hyvik besøkte Shell i Kristiansund.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

(saken fortsetter under bildet)

Egil Opsahl, daglig leder i CleanPower, orienterer.

Foto: Jens Hyvik

– Det var en svært interessant formiddag med energi og miljø som tema,sa Grande etter møtene onsdag. – Fra CleanPower som har et produkt, en Turbinator, for bedre å utnytte vannkraft, til storaktøren Shell med flere hundre ansatte og ansvar for en av Norges største industrisatsinger.

Direktør hos Shell i Kristiansund Gunnar A. Ervik, Trine Skei Grande og Jens Johan Hyvik.

Foto: Ragnhild Helseth

Daglig leder Egil Opsahl orienterte om de interessante produktene til CleanPower. De kan blant annet brukes til å utnytte vannkraft i eksisterende anlegg bedre. Om du lurer på hva en Turbinator er kan du se denne reportasjen fra NRK. Før møtet med CleanPower orienterte også leder og gründer til Bølgen Næringspark Nils Erik Pettersen om nærngsparken.

På Shell fikk Trine Skei Grande en omvisning i hovedkvarteret av direktør Gunnar A. Ervik og kommunikasjonssjef Kitty Eide. Blant annet fikk hun se beredskapssystemene til bedriften. Møtet fortsatte med orientering og samtaler om virksomheten generelt, miljø og utfordringer.

Gunnar A. Ervik, Trine Skei Grande og beredskapsleder Stig Aure

Foto: Jens Hyvik

Leder i Kristiansund Venstre Pål Farstad, guppeleder i bystyret Ragnhild Helseth og Trine Skei Grand

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**