Signe Marie Kristensen foreslått til fylkestinget

Østfold Venstres nominasjonskomité har foreslått leder i Nedre Glomma Unge Venstre, Signe Marie Kristensen (19) fra Sarpsborg som 4. kandidat på fylkestingslisten til valget neste år. Nominasjonsmøtet er 20. november på Sarpsborg rådhus.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Signe Marie Kristensen er foreslått som fjerdekandidat til fylkestingsvalget.

Foto: privat

Signe Marie Kristensen studerer til å bli bioingeniør ved Høgskolen i Østfold og arbeider som assistent ved Borgen sykehjem. Hun er spesielt opptatt av skole, miljø, velferd og integrering. Hun har tidligere vunnet Ungdommens fredspris for et prosjekt ved St. Olav videregående skole, vært landsmøtedelegat for Østfold til Venstres og Unge Venstres landsmøter, og vært nestleder i Østfold Unge Venstre.

Kamp om førsteplassen

Per Magnus Finnanger Sandsmark (t.v.) og Sindre Westerlund Mork kjemper om førsteplassen på fylkestingslista.

Foto: NRK Østfold/ Ole Morten Melgård

Nominasjonskomiteen er delt om hvem de ønsker som førstekandidat til fylkestingsvalget. Flertallet ønsker haldenseren Per Magnus Finnanger Sandsmark. Mindretallet ønsker mossingen Sindre Westerlund Mork.

Per Magnus Finnanger Sandsmark fra Halden er sentralstyremedlem i Unge Venstre, leder i Østfold Unge Venstre og lokalpolitiker i Halden. Han er innstilt på 1. plass

Sindre Westerlund Mork er gruppeleder for Venstre i fylkestinget og i Moss. Han er tidligere leder av Østfold Venstre. Han er innstilt på 3. plass. To i komiteen ønsker han på 1. plass.

Fem sarpinger på lista
Sarpsborg Venstre er i vekst, har flere medlemmer enn i fjor og har fått et sterkt Unge Venstre-lag. Dette har blitt lagt merke til i fylkeslaget og hele fem sarpinger har fått plass på fylkestingslista.
4. Kristensen, Signe Marie (Sarpsborg)
17. Løkke, Martine (Sarpsborg)
23. Engvoldsen, Morten (Sarpsborg)
26. Olsen, Tommy André (Sarpsborg)