Et forståelig rop om hjelp

Les lederen i Hobøl Venstre, Simen Saxebøl, sin kommentar til flygeblad omdelt i april 2010 av FrP til alle husstander i Hobøl.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Nylig landet et flygeblad i postkassene til Hobøls innbyggere. Avsender var Hobøl FrP, som søkte etter nye sympatisører som ville engasjere seg for partiet.

Flygebladet må kunne karakteriseres som et forståelig rop om hjelp. FrP fikk full uttelling for sin taktikk før valget — avskaffelse av eiendomsskatten — og sikret seg ordføreren og en tredjedel av kommunestyrets representanter. Men eiendomsskatten er fortsatt der, og FrP er ikke kommet ett skritt nærmere å fjerne den enn da valgperioden startet. Tvert i mot viser forrige års resultat et underskudd på nær 4 millioner, og tidligere tiders underskudd er heller ikke nedbetalt.

FrP har ikke klart å leve opp til ett av de klareste valgløfter vi har sett i Hobøl. De har heller ikke — dessverre — klart å få kommunen på rett kjøl økonomisk, som de også har flagget høyt som ett av sine hovedmål. Det er derfor fullt forståelig at de nå søker hjelp fra kommunens innbyggere.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**