Venstres prioriteringer i budsjettarbeidet

Venstre i Sør-Trøndelag fremmer sammen med de øvrige borgerlige partiene et felles budsjettforslag for Fylkestingets budsjett for 2011. – For Venstre er det viktig å understreke innbyggernes muligheter for fornyelse, aktivitet og egen utfoldelse, sier Elisabeth Paulsen (bildet).

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Elisabeth

Foto: NN

Også i år vil Venste samarbeide med Høyre, Krf og Frp om å lage et felles budsjettforslag på fylkestinget.
– Det er mer viktig enn noensinne at vi nå ser fremover, og dermed at det fra det offentliges side legges til rette for egen utvikling og gründeholdning, sier fylkestingsrepresentant Elisabeth Paulsen, og kommenterer videre hva Venstre vil prioritere i budsjettarbeidet:
– Det blir viktig for Venstre at elevene i Sør-Trøndelag får velge videregående utdanning etter interesse og ikke etter der de bor; vi ønsker at regional utvikling så langt som mulig skal skje regionalt, dvs i kommunene. Vi ser at samferdsel er sentralt om vi skal få dette til, og ønsker derfor å sette av mer midler til dette område enn det de Rød-Grønne finner plass til.
Vi ønsker også å styrke kollektivtrafikken ved at den settes ut på anbud, vi ønsker å styrke programområdet trafikksikkerhet og gang og sykkelveier. Samtidig ønsker vi å husholde fornuftig med Sør-Trøndelag Fylkes økonomi, slik at vi ikke lenger fremstår som et av landets mest forgjeldede fylker, og samtidig vil legge til rette for at vi etter hvert kan finansiere nye investeringer med egenkapital og ikke bare låneopptak, avslutter hun.

De felles budsjettforslaget vil legges fram i Fylkestinget torsdag 28. Oktober.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**