Ny administrativ organisering i Risør kommune godkjent av bystyret

Bystyret godkjente torsdag administrasjonsutvalgets innstilling til ny administrativ organisering i Risør kommune. Det betyr at Rådmannen sammen med to kommunalsjefer utgjør kommunens øverste ledelse og medfører samtidig en reduksjon i antall enheter idet eiendom blir slått sammen med teknisk enhet, og barnehage blir slått sammen med barneskole til en enhet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Dag Jørgen Hveem (V) og hele Venstregruppen gikk inn for ny administrativ modell for Risør kommune

Foto: Jan Kløvstad

Tema om å slå sammen alle skole og barnehage enhetene til en stor enhet ble ikke tema da bystyret behandlet baken torsdag. Det ble heler ikke fremmet noe ønske om å utsette saken og se den i sammenheng med behandling av den politiske administrasjon.

Leder i Risør Venstre Jan Einar Henriksen fikk medhold i sitt forslag om ekstern utlysing av den ene kommunalsjefstillingen. Henriksens forslag om å etablere en egen boks for HMS direkte under rådmannen ble nedstemt med 21 mot 9 stemmer, mens flertallet gikk inn for at HMS funksjonen skulle legges i rådmannens stab. Det lever jeg godt med uttalte Henriksen etter møtet og tilføyde at det viktigste var å få frem at HMS er viktig for Risør kommune som driftsorganisasjon.

Rådmann Odd Eldrup Olsen uttalte etter møtet at HMS var uteglemt i forslaget og at han var godt fornøyd med bystyrets behandling og vedtak om ny administrativ organisering i Risør, inklusive de to tilleggsforslagene som ble vedtatt i bystyret.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**