Venstreleder Trine Skei Grande besøker Møre og Romsdal 1.-3.november

Venstreleder Trine Skei Grande besøker Møre og Romsdal fra mandag 1. november til onsdag 3. november 2010. Grande skal besøke bedrifter, skoler og sykehjem i fylket, og dessuten blir det to folkemøter i Ålesund og Kristiansund.
Onsdag formiddag blir det bedriftsbesøk på CleanPower og Shell i Kristiansund.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Program for Trines Skei Grande sitt besøk i Møre og Romsdal
1-3 november 2010

Mandag 1. november

Ulsteinvik

10.00. Bedriftsbesøk Global Enviro i Ulteinvik. En liten bedrift i ett internasjonale marked, og med en meget sterk miljøprofil både i produkt og visjon.

11.00 Lunsj på Kaffi Kari i Ulstein sentrum.

12.00 Avreise fra Ulstein

Ålesund

14.00 – ca 16.00 Bedriftsbesøk i Kirkegata og Apotekergata i Ålesund. Datafirmaet Proservice AS, frisør og motebutikken Shu Uemura, Kenneth Dalen Kjøttvarer og Skipshandler Sverre Eidsvik AS.

18.30-20.30 Folkemøte om småbedrifter og gründere (dørene åpnes kl. 18.00). Sted: Teaterfabrikken i Molovegen. Venstre har i høst hatt en bedriftskampanje der vi har besøkt om lag 500 bedrifter på landsbasis. I den forbindelse har Ålesund Venstre besøkt en del butikker og småbedrifter i sentrum. Vi har spurt om vilkårene de har, planer for utvikling, bransjespesifikke utfordringer, lokale utfordringer, hva de er fornøyd med og hva de ønsker annerledes. Leder i Venstre, Trine Skei Grande stiller i debatt med leder i Sentrumsforeningen Trine Klemetsen, leder i Ålesund Handelsforening Kjell Sandli og Per Erik Dalen, administrerende direktør i Ålesund Kunnskapspark AS. Møtet er åpent for alle.

Tirsdag 2. november

Molde

11.00-1200 Ankomst Molde. Lunsj i Molde sentrum.
12-30-13.30. Tema omsorg: Besøk Glomstua sykehjem.
13.30 Avreise Molde
1400-14.45. Tema skole. Besøk Skjevik Skole (Hjelset, på vei til Kristiansund)
15.00-1600. Bedriftsbesøk NoFence. Batnfjorden i Gjemnes (på veg til Kristiansund). NoFence som har utviklet en klave for Geit/sau med GPS, som gjør at de beiter innenfor et definert område uten gjerde.

Kristiansund

19.00-21.00. Åpent møte i Kristiansund om helse og omsorg. Sted: Museumskafeen i Vågen, (Handelshuset) Patrick Volckmar, Freiveien 8. Velferdsreformen og samhandlingsreformen er to sider av samme sak. Hva handler det om? Hva blir kommunenes framtidige rolle i helse-Norge? Hvilke muligheter har kommunene til å gi befolkningen et godt helse- og omsorgstilbud? Har kommunenes størrelse betydning for muligheten til å svare på utfordringene? Disse spørsmål setter Venstre på dagsorden under dette helsemøtet i Kristiansund. Innledere: Trine Skei Grande, partileder i Venstre. Olaug Haugen, rådmann i Averøy kommune. Helge Carlsen, kommunalsjef i Kristiansund kommune. Ragnhild Helseth, gruppeleder Venstre i bystyret i Kristiansund

Onsdag 3. november

09.00 — 10.15. Bedriftsbesøk CleanPower v/ daglig leder Opsahl (hos Bølgen i Kristiansund sentrum)

10.30 — 11.45. Shell v/driftsdirektør Gunnar Ervik (på Råket, 10 min med bil fra sentrum)

Kl 12.00 — 13.00: Lunsj i Kristiansund sentrum.

1425. Avreise Kristiansund flyplass

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**