Program for Trine Skei Grande sitt besøk i Møre og Romsdal 1-3 november

(Pressemelding) Venstreleder Trine Skei Grande besøker Møre og Romsdal fra mandag 1. november til onsdag 3. november 2010. I høst har Venstre gjennomført en bedriftskampanje. Om lag 500 bedrifter er blitt besøkt og i Møre og Romsdal har vi besøkt i underkant av 50 bedrifter. Trine Skei Grande vil nå besøke flere av disse bedriftene. Dessuten skal hun på besøke skoler og sykehjem og det blir folkemøter i Ålesund og Kristiansund.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Formiddagen mandag 1. november skal Grande til Ulsteinvik der hun skal besøke Global Enviro.

Etter lunsj på den populære kafeen Kaffi Kari fortsetter turen til Ålesund der hun skal besøke flere foretninger i Apotekergata og Kirkegata. På kvelden blir det folkemøte på Teaterfabrikken der småbedrifter og gründere er tema.

Trine Skei Grande på talerstolen under Venstres Landsstyremøte i Oslo 6. mars 2010.

Foto: Daniel Rugaas

Tirsdag morgen fortsetter turen til Molde. Her skal Grande besøke Glomstua sykehjem, før hun fortsetter til Skjevik skole. Deretter drar hun videre til bedriften NoFence i Gjemnes kommune.

Tirsdag kveld blir det åpent folkemøte i Kristiansund på museumskafeen i Vågen. Her blir helse og omsorg tema.

Onsdag formiddag blir det bedriftsbesøk på CleanPower og Shell i Kristiansund.

Møre og Romsdal Venstre ser fram til et givende og spennende besøk fra vår partileder, Trine Skei Grande!

Pressen er invitert til alle arrangementene. Se detaljert program som er vedlagt. Spørsmål kan rettes til kontaktpersonene som er nevnt under.

Kontaktpersoner
Fylkesleder Jens Johan Hyvik vil bli med Trine Skei Grande på hele turen. Ta kontakt med Hyvik for generelle henvendelser og dersom pressen vil avtale egne, lengre intervju og lignende. For spørsmål angående arrangementene lokalt, ta direkte kontakt med lokallagslederne.

Fylkesleder Jens Johan Hyvik
Mob. 90899194
Epost: [email protected]

Ulsteinvik
Lokallagsleder Eli Skaatun
Mob. 91302624

Ålesund
Lokallagsleder Kirsti Dale
Mob 90525818

Molde
Lokallagsleder Olbjørn Kvernberg
Mob 91370899

Kristiansund
Lokallagsleder Pål Farstad
Mob 95792546

Program for Trines Skei Grande sitt besøk i Møre og Romsdal 1-3 november 2010

Mandag 1. november

Fly fra Oslo til Ørsta (Widerøe). Avgang 0755 — ankomst 09.08

Ulsteinvik

10.00. Bedriftsbesøk Global Enviro i Ulteinvik. En liten bedrift i ett internasjonale marked, og med en meget sterk miljøprofil både i produkt og visjon.

11.00 Lunsj på Kaffi Kari i Ulstein sentrum.

12.00 Avreise fra Ulstein

Ålesund

14.00 – ca 16.00 Bedriftsbesøk i Kirkegata og Apotekergata i Ålesund. Datafirmaet Proservice AS, frisør og motebutikken Shu Uemura, Kenneth Dalen Kjøttvarer og Skipshandler Sverre Eidsvik AS.

18.30-20.30 Folkemøte om småbedrifter og gründere (dørene åpnes kl. 18.00). Sted: Teaterfabrikken i Molovegen. Venstre har i høst hatt en bedriftskampanje der vi har besøkt om lag 500 bedrifter på landsbasis. I den forbindelse har Ålesund Venstre besøkt en del butikker og småbedrifter i sentrum. Vi har spurt om vilkårene de har, planer for utvikling, bransjespesifikke utfordringer, lokale utfordringer, hva de er fornøyd med og hva de ønsker annerledes. Leder i Venstre, Trine Skei Grande stiller i debatt med leder i Sentrumsforeningen Trine Klemetsen, leder i Ålesund Handelsforening Kjell Sandli og Per Erik Dalen, administrerende direktør i Ålesund Kunnskapspark AS. Møtet er åpent for alle.

Tirsdag 2. november

Molde

11.00-1200 Ankomst Molde. Lunsj i Molde sentrum.
12-30-13.30. Tema omsorg: Besøk Glomstua sykehjem.
13.30 Avreise Molde
1400-14.45. Tema skole. Besøk Skjevik Skole (Hjelset, på vei til Kristiansund)
15.00-1600. Bedriftsbesøk NoFence. Batnfjorden i Gjemnes (på veg til Kristiansund). NoFence som har utviklet en klave for Geit/sau med GPS, som gjør at de beiter innenfor et definert område uten gjerde.

Kristiansund

19.00-21.00. Åpent møte i Kristiansund om helse og omsorg. Sted: Museumskafeen i Vågen, (Handelshuset) Patrick Volckmar, Freiveien 8. Velferdsreformen og samhandlingsreformen er to sider av samme sak. Hva handler det om? Hva blir kommunenes framtidige rolle i helse-Norge? Hvilke muligheter har kommunene til å gi befolkningen et godt helse- og omsorgstilbud? Har kommunenes størrelse betydning for muligheten til å svare på utfordringene? Disse spørsmål setter Venstre på dagsorden under dette helsemøtet i Kristiansund. Innledere: Trine Skei Grande, partileder i Venstre. Olaug Haugen, rådmann i Averøy kommune. Helge Carlsen, kommunalsjef i Kristiansund kommune. Ragnhild Helseth, gruppeleder Venstre i bystyret i Kristiansund

Onsdag 3. november

09.00 — 10.15. Bedriftsbesøk CleanPower v/ daglig leder Opsahl (hos Bølgen i Kristiansund sentrum)

10.30 — 11.45. Shell v/driftsdirektør Gunnar Ervik (på Råket, 10 min med bil fra sentrum)

Kl 12.00 — 13.00: Lunsj i Kristiansund sentrum.

1425. Avreise Kristiansund flyplass

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**