Venstre vant kampen for Rosthaug

– Det var en stor dag for Venstre i fylkestinget torsdag. Venstres to representanter klarte å snu hele fylkestinget, forteller fylkesvaraordfører Runolv Stegane (V)

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Venstre vant kampen for fortsatt medielinje ved Rosthaug og Røyken

Flertallet i Hovedutvalget for utdanning, Ap, Sp og SV gikk tidligere i høst inn for å legge ned tilbudet.
Allerede i august signaliserte Venstre, som normalt samarbeider med nevnte partier, at det var helt uaktuelt å gå med på dette. Siden H og Frp gikk inn for en utsettelse av saken, havna Venstre i “vippeposisjon” i fylkestinget.

Etter tautrekking og debatt i dagens fylkesting, gikk til slutt til et samla fylkesting inn for å opprettholde medie-og kommunikasjonslinjene også ved Rosthaug og Røyken.

Stegane

Foto: Ole Marius Fossen

-Jeg er stolt over egen og Venstres innsats. Samtidig må jeg uttrykke stor skuffelse over mangel på innsats fra politisk ledelse (ordførerne) i Sigdal, Modum og Krødsherad. De kom på banen altfor seint, og det var lite som tyda på at deres innsats hadde hatt noen innvirkning på partifellene i fylkestinget, sier Runolv Stegane (V)

Etter gruppemøter fikk Venstre med Ap, Sp og SV på å opprettholde linjene, og i fylkestinget blei det lagt fram et fellesforslag om dette fra V, Ap, Sp og V. Deretter slutta også H, Krf og Frp seg til forslaget som Venstres Helge Stiksrud og Runolv Stegane stod bak.

DT: Venstre reddet medielinjene

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**