Utbyggingen på Klingra endelig godkjent

Fylkesmannen har gitt endelig klarsignal til utbygging av hyttefelt på Klingra med båthavn ved Vrangsund og dermed ligger alt vel til rette for at Dagfinn Pedersen kan iverksette arbeidet med sin lenge planlagte utvikling av eiendommen Klingra.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Dagfinn Pedersen får endelig klarsignal for hytter og båthavn

Foto: Jan Einar Henriksen

Det endelige vedtaket fra Fylkesmannen vil også få betydning for utvikling av hytteområdene vest for Klingra idet også de nå vil få tilgang en god båthavn ved Vrangsund.

Samtidig vil området bli lettere tilgjengelig for publikum idet det nå blir ny adkomst og gode parkeringsmuligheter.

Området fra Øyang til Gjernes passer godt for utvikling av fritidsbebyggelse og vil gi et positivt bidrag til å sikre økt bosetting i området og samtidig gi et positivt bidrag til Øyangfergen og til Risør handelstand sier leder i Risør Venstre Jan Einar Henriksen i en kommentar. Det er også svært hyggelig at Dagfinn, som gjennom mange år har bidradd til ulike kulturaktiviteter, bl.a. ved Risør Bluegrass festival nå også kan bidra med å forsterke reiselivssatsing i området avslutter Henriksen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**