Stort engasjement på LPN i Trondheim

I helga var over 30 engasjerte Venstre-folk fra hele Trøndelag samlet til skolering og valgkampforberedelser i Trondheim gjennom LPN, lokalpolitisk nettverk. Hovedtema denne gang var miljøpolitikk og velferdspolitikk, i tillegg til mediearbeid og valgkampplanlegging.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Både Orkdal Venstre og Frøya Venstre var godt representert på samlinga. Her under gruppearbeid på lørdagen.

Foto: Anne Jorid Gullbrekken

Det lokalpolitiske nettverket er den politiske skoleringa av lokale tillitsvalgte og de som skal stå på listene til valget neste år. – Det lover veldig bra for både listestillingsarbeidet og valgkampen at så mange møter opp på denne samlinga nå ett år før valget, og ikke minst er det viktig for oss at så mange kommuner er representert, sa fylkesleder Anne Jorid Gullbrekken etter helgas samling.

Frode Støre Bergrem fra Klæbu presenterte konklusjonene fra et gruppearbeid.

Foto: Anne Jorid Gullbrekken

På agendaen stod både gruppearbeid og foredrag, både politikk og organisatorisk arbeid. Høydepunktet for mange var nok Trine Skei Grandes innledning om Venstres velferdspolitikk på lørdagen. Sentralstyremedlem Guri Melby innledet om miljøpolitikk, og Steinar Haugsvær og Morten Hagen fra VHO snakket om mediearbeid og valgkamp.

Veien videre
Før valget gjenstår det to samlinger, en i mars og en i mai. På samlingen i mars blir et av temaene skolepolitikk. Hvis noen har ønsker om temaer, både politikkområder og andre ting, så er det bare å ta kontakt med noen i AU og komme med innspill.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**