Fornuften seiret: Sigdal kommune tar ansvar for oppgradering av Eggedalskrysset

– Jeg forventer at ordfører og rådmannn følger opp i møte med Statens Vegvesen i neste uke, sier varaordfører Runolv Stegane (V)

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Statens Vegvesen har lagt ned full byggestopp for hytter og for nytt boligfelt til det omstridte krysset i Eggedal er utbedra. Det betyr at det ikke kan godkjennes reguleringsplaner før trafikksikkerheten er bedra.

Runolv Stegane

Foto: Rune Nikolaisen

-Byggestoppen på fjellet og for boligfelt i Eggedal kan avbåses hvis ordfører og rådmann følger opp kommunestyrets vedtak og går i konstruktive samtaler med Statens Vegvesen, sier Venstres gruppeleder Runolv Stegane.

I kommunestyrets møte torsdag kveld samla kommunestyret seg om et vedtak der det slås fast at det er kommunen som må ta ansvaret og sørge for at det igjen kan åpnes for utbygging av hytter og boliger i området mot Djupsjøen og Tempelseter. Statens Vegvesen har lagt inn innsigelse mot all utvikling på øsstsida i Eggedal før situasjonen rundt krysset i Eggedal er avklart.

– Jeg er veldig fornøyd med et enstemmig vedtak i kommunestyret. Nå gjelder det for ordfører og rådmann å følge opp i forhandlinger med Vegvesenet, sier Runolv Stegane (V)

Oppslag DT

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**