Frogn Venstres miljøpris til DFIs Skigruppe for ekstraordinær dugnadsinnsats

-Snøproduksjonsanlegget er et kroneksempel på hvor mye god dugnadsånd kan utrette, sier Frogn Venstres leder Jorunn Holter. Derfor er skigruppa de første som mottar prisen for annen gang.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Frivillige har stilt med arbeidstid, maskiner og utstyr for å bygge anlegget som gir Drøbak det sikreste skiføret i Follo. Når frosten kommer kjøres det helkontinuerlig skift for å få løypene klare. Skigruppas folk gjør jobben, og stiller anlegget til fri disposisjon for Frogns innbyggere.

-Ikke bare skigruppas egne aktive nyter godt av innsatsen, sier Holter, men alle som har lyst på en skitur. Hun trekker spesielt frem jobben som gjøres for å arrangere karusellrenn som mobiliserer unger til sunn skiglede, langt ut over de etablerte idrettsmiljøene.

Frogn Venstres miljøpris deles ut hvert år til personer eller organisasjoner som har gjort en ekstraordinær innsats for Frogn-samfunnet. Det er en anerkjennelse til de som tar i et tak for lokalmiljøet godt ut over hva som kan forventes, og består i en plakett av messing og tre som mottakeren kan ha som et varig minne. Det er styret i Frogn Venstre som er jury for prisen.

Prisen deles ut under en høytidelighet i Avistegnerhuset torsdag 16. september kl 15-16. Frogn Venstres leder Jorunn Holter deler ut prisen sammen med to representanter for yngre karuselldeltakere som nyter godt av innsatsen, Magnus og Bendik Kile-Stokholm. Styreleder Øyvind Antonsen mottar prisen på vegne av DFIs skigruppe.

Se tidligere prisvinnere her…

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**