Venstre i debatt om Oslopakke 3

Tor Olav Steine, fylkestingsrepresentant for Venstre, stiller i paneldebatt om Oslopakke 3 førstkommende torsdag. Staten må erkjenne at Osloregionens utfordringer innen samferdsel er en viktig nasjonal oppgave, sier Steine.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Tor Olav Steine, fylkestingsrepresentant for Venstre.

Steine tar til orde for at en større del av samferdsessatsingen i Oslo-området må finansieres av staten. -Stortinget må i større grad enn nå påta seg å løse landets egentlige utfordringer på basis av reelt trafikkgrunnlag og faktiske befolkningsstruktur, og se bort fra overdrevne distriktshensyn og "hilsen hjem" prioriteter i nasjonalbudsjettet. Det er langt fra tilstrekkelig at en overveiende del av finansieringen av landets mest sentrale infrastruktur skal overlates til regionens bilister sier Steine.

Les mer på Tor Olav Steines Blogg

Frokostmøtet arrangeres av Bærum Næringsråd, og avholdes på Thon-hotellet i Sandvika torsdag 16. september. Frokost begynner kl. 07.45, selve møtet starter 08.15. Møtet avsluttes 09.30

Her er tema for møtet:
Vi ble beroliget i fjor høst da de mest sentrale samferdselspolitikerne kunne fortelle oss at de nå var enige om prioriteringer rundt Oslopakke 3. Men sannelig får vi ikke en ny overraskelse rett før sommeren; Deler av fylkestinget stemmer mot bevilgningene til E-18. Møt opp og få svar på hva de ansvarlige politikere nå tenker!

Andre deltagere i panelet:

Nils Aage Jegstad — fylkesordfører Akershus (H)

Lars Salvesen — leder av hovedutvalg for samferdsel og miljø i Akershus fylkesting (KrF)

Anne Gerd Steffensen — leder av plan- og miljøutvalget Bærum kommune

Annette Solli — gruppeleder for Høyre i Akershus fylkesting

Erlend Helle — gruppeleder for SV og medlem av hovedutvalg for samferdsel og miljø i Akershus fylkesting

Knut Gløersen — prosjektleder i Statens Vegvesen

Siri Baastad — medlem av hovedutvalg for samferdsel og miljø (Ap)

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**