Her kan dere lese mer om selskapet.
Bakgrunnen for bedriftskampanje er at Venstre er opptatt av verdiskaping — og av hva Norge skal leve av utenom oljen de neste tiårene. Målet er å lære mer om hvilke behov næringslivet har, og hva vi som politikere kan gjøre for å legge til rette for vekst.
— Skal vi klare å skape nye arbeidsplasser her i landet, må vi være kreative og effektive. Og nå reiser vi rundt for å høre hvordan vi politikere bør jobbe for å bidra til dette, sier Jon Gunnes, som er gruppeleder for Venstre i Trondheim.
Trenger risikovillig kapital
Informasjonsleder i i Sintef, Svein Tønseth hadde skaffet en meget god informator gjennom administrerende direktør Anders Lian. Han gikk gjennom hvordan bedriften jobbet for å etablere nye bedrifter og ikke minst skaffe penger til å komme i gang. Her ligger det store utfordringer. Her må det være risikovillig kapital som "tåler" å være langsiktig. En bedrift som skal ut i markedet kan ikke forvente god inntjening før etter 7-10 år, derfor kan man være avhengig av startkapital og kanskje noe refinansiering. I Trøndelag er det noen investerings – selskap som begynner å bli veldig gode på dette. – Samfunnet og Sintef er avhengig av store offentlige bidrag hvis vi skal klare å skaffe oss en posisjon som kunnskapssamfunn med stor verdiskapning på resultater fra forskningen, var Anders Lian sitt klare budskap.