Mental Helse Gjenbruk for årets Miljøpris

Rakkestad Venstre Miljøpris gikk i år til Mental Helse Rakkestad sin Gjenbruksbutikk.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

I Rakkestad har vi en meget aktiv avdeling av Mental Helse. Gjenbruksbutikken i den gamle kommunegården i Degernes er navet i virksomheten. Her får både ting og mennesker ny verdi. Som en honnør til det viktige arbeidet som utføres og all den innsatsen ildsjelene i utfører tildeler Rakkestad Venstre årets Miljøpris til Mental Helse Rakkestad – Gjenbruk.

Villy gjør et kupp

Foto: Rakkestad Avis

Prisen som normalt består av en diplom og en kake ble i år utvidet til også å gjelde en telt på 4×8 meter som Mental Helse Rakkestad – Gjenbruk’s stand under årets Markens Grøde. Kaken ble overrakt av varaordfører Villy Tjerbo og leder i Rakkestad Venstre Jan Tore Gjøby ved besøk i butikken i juni. Teltet ble gitt i forkant av Markens Grøde slik at det kunne brukes der. Diplomen ble overrakt i Energiteltet på Markens Grøde.

Rakkestad Venstre anbefaler på det varmeste å besøke butikken i Degernes, der finner dere det meste! Se bilder fra butikken her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**