Ordføreren ønsker gjenvalg

Lillesands ordfører, Arne Thomassen (H), ga forrige fredag beskjed om at han stiller til gjenvalg. Lillesand Venstre ønsker ordføreren lykke til, og vi ser fram til en spennende valgkamp om et års tid!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

– Arne Thomassen har vært en god og populær ordfører, og vi ser fram til å diskutere eventuelt samarbeid, enten det er av teknisk eller politisk art, forteller Petter N. Toldnæs, leder i Lillesand Venstre.

Lokallagslederen håper styrkeforholdet etter valget vil endre seg, og at Venstre vil få økt innflytelse og flere mandater enn i dag.

– Vi ønsker størst mulig innflytelse i lokalpolitikken, og ingenting er avgjort for vår del. Det er styret og medlemmene som skal bruke høsten på å finne kandidater og stake ut veien videre.

– Ved forrige kommunevalg fikk vi 8,1% oppslutning, og neste år tror jeg at vi kan greie å få flere bystyreplasser. Flere Venstre-representanter vil bety fortsatt utvikling av Lillesand, men en vekst hvor identiten vår ikke viskes ut. Flere Venstre-representanter vil også bety større fokus på kultur og oppvekst, større fokus på frivilligheten vi blir mer og mer avhengige av og større fokus på tilgjengelighet for allmennheten. Vi vil også engasjere oss ytterligere i skolene for å bedre resultatene Lillesands-skolen en gang var så kjent for, avslutter Petter.

Venstre inngikk teknisk samarbeid med Høyre etter forrige valg, og vi fikk da varaordføreren. Et samarbeid den ene eller andre veien etter neste valg vil avhenge av hvilken innflytelse Venstre vil få på politikken som utøves.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**