Nominasjonskomiteen ønsker flere listeforslag

Leder av nominasjonskomiteen i fylket, Anne Marie Horntvedt (Sandefjord), kan fortelle at komiteen er godt i gang med listearbeidet foran neste års fylkestingsvalg.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Anne Marie Horntvedt

I tillegg til komiteens leder har komiteen følgende sammensetning: Tor Bergersen (Tønsberg), Elin Berg Schmidt (Re), Joakim Poppe-Holmdal (Nøtterøy) og Christine Blandhol (Vestfold Unge Venstre).

Komiteen har hittil hatt to arbeidsmøter. Vi har til hensikt å lage en god liste med engasjerte politikere som kan representer Vestfold Venstre til fylkestingsvalget 2011, sier Anne Marie Horntvedt i en kommentar. Listen bør bestå av personer fra hele Vestfold, god fordeling i alder og mellom menn og kvinner.

Lokallagene for Venstre i Vestfold har frist 1.august 2010 til å komme med forslag på kandidatnavn, og Anne Marie Horntvedt oppfordrer flere lokallag til å komme opp med listeforslag.

Utover dette ønsker nominasjonskomiteen også å motta kandidatforslag fra enkeltpersoner.

Forslagene skal sendes leder i nominasjonsutvalget: [email protected]

Videre vil prosessen bli:
Alfabetisk liste blir sendt ut til lokallagene på nytt der det blir bedt om å rangere kandidatforslagene. Svarfristen blir satt til 1.september 2010.

Nominasjonskomiteens forslag til liste vil bli offentlig ca 1.oktober 2010.

Endelig skal det bli avholdt nominasjonsmøte i fylket, der listen blir vedtatt, på nyåret 2011 (dato ikke fastsatt).

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**