Selge inn kommunen
– Venstre ønsker mange flere besøkende til Hurum og vi ønsker flere fastboende. Hvordan selger kommunen seg inn for å få folk til å komme tilbake, boltre seg i tilbudene og ende opp med å bosette seg her? Slik det er nå, så er man for passiv når det gjelder å profilere hele Hurum. Men kanskje er det ikke dyre grep som må til for å få en positiv trend, sier hun.
Ønsker informasjonstavler
– Et forslag som er rimelig er turistinformasjonstavler. Venstre ser for seg et stort kart over kommunen med de ulike tettstedene presentert, der kyststien er tydelig markert og symboler for ulike spisesteder, severdigheter, strandfasiliteter og de mange ulike aktivitetene som finnes, er inntegnet, sier Gunn-Torill Homme Mathisen. Tavlene bør settes opp der mange mennesker ferdes.
– Når vi vet at 80 000 mennesker besøker Villa Malla og Filtvet i året, så er dette en gylden mulighet. Kommunen kan gi informasjon om Hurum, for eksempel ved å sette opp en informasjonstavle på parkeringsplassen i Filtvet som hovedsakelig benyttes av spisegjester til Villa Malla.
Parkeringsplassen skal asfalteres i nærmeste framtid og da burde man samtidig sørge for beplantning av området. Dette siste kan driftige Filtvet Vel utfordres til å søke om nærmiljømidler til, sier hun.
Moden for ansiktsløfting
– Hjemmesiden til Hurum kommune er forresten moden for en liten ansiktsløfting hva med å la det gå en lysbildeframvisning med motiv fra kommunen på toppen av siden, foreslår hun. Hurum bør la solskinnsmotivene bane vei for å tiltrekke seg både flere besøkende og nye fastboende.
Det gode liv
– Hurum har mye å by på, men for mange er det godt skjulte hemmeligheter. La oss fortelle om kommunen vår og la flere få mulighet til å nyte det gode liv i Hurum, avslutter venstrepolitikeren.
Les oppslaget i Røyken og Hurums avis her.