Dette krever koordinert innsats fra alle lag i organisasjon. Målsetingen for kampanjeperioden er klar:
* hvert lokallag skal besøke 3 bedrifter
* hver fylkestingsgruppe skal besøke 5 bedrifter
* Stortingsgruppa skal besøke 20 bedrifter
– En slik kampanje er en viktig del av Venstres programarbeid fram mot lokal- og fylkestingsvalget i 2011. Skal vi utforme en politikk som er til nytte for bedriftene i lokalmiljøet vårt, trenger vi å vite mer om hvilke utfordringer de har, sier Rebekka Borsch, fylkesleder i Buskerud Venstre. Hun håper lokallagene tar utfordringen, og samtidig håper hun at bedrifter som ønsker seg besøk, tar kontakt med fylkeslaget.
Informasjon til lokallaga
Kampanjemanual
Alle fylkes- og lokallag har fått tilsendt en kampanjemanual på epost for hvordan man kan gå fram. Har du ikke fått denne? Send epost til [email protected]! Mer informasjon finner du også på hovedsiden til Venstre.
Framgangsmåte
Før besøket
1. Ta kontakt med bedriftene tidlig gjerne første uka i august. Forklar bakgrunnen, og at du som en del av Venstres bedriftskampanje 2010, er svært interessert i å besøke og å få en nærmere innføring i hverdagen til bedriftene.
Under besøket
2. Notér det som kommer fram av konkrete problem/forslag til tiltak. Skjema med spørsmål ligger vedlagt i brukermanualen.
3. Informer om hva Venstre planlegger i etterkant:
a. VHO samler inn alle innspill og utmeisler konkret politikk og utspill basert på disse.
b. Venstre vil fremme forslag om tiltak i tråd med innspillene i kommunestyret/fylkestinget/Stortinget.
Etter besøket
4. Send inn rapport på skjemaet. Bruk aller helst nettskjemaet på http://bit.ly/bedriftskampanje, eller bruk det vedlagde skjemaet og send det inn til [email protected] eller til Venstre, Møllergata 16, 0179 Oslo. Send rapportene senest 10. september 2010.
5. Meld tilbake i ettertid om og når Venstre har gjort noe som berører bedriften direkte eller indirekte.
Lykke til!