Økonomisk støtte til samfunnshusene

Venstres fylkesråd for kultur, Annikken Kjær Haraldsen, deler ut over 250 000 kroner i tilskudd til Ronglan samfunnshus og Hegle Grendehus. -Det dreier seg om spillemidler hvor vi har en andel som fordeles til lokale kulturbygg i Nord-Trøndelag, sier Haraldsen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Annikken Kjær Haraldsen

Foto: Fotograf Hattrem

Ronglan samfunnshus får 146 000 kroner til garderobe og nytt sminkerom i tilknytning til scenen, Hegle grendehus får 138 000 kroner til utskifting av vinduer og ENØK-tiltak. Tidligere har det vært lite søknader fra Levanger og ingen har søkt på disse pengen de siste fem årene, men etter Venstre satte dette på dagsorden i et kommunestyremøte i fjor har det blitt fart på sakene. -Det er en gunstig ordning som kulturbyggene i Levanger må få sin del av, mener Haraldsen.

Grendehusene er en viktig møteplass i mange lokalsamfunn, avslutter Annikken Kjær Haraldsen, som gjerne ser at flere samfunnshus søker om midler til vedlikehold, oppgradering og restaurering.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**