Hordaland Venstres Miljøpris 2010

Hordaland Venstre deler hvert år ut en miljøpris i forbindelse med Verdens Miljødag. Årets pris gikk til ungdomsrådene i Granvin og Ulvik.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

mast

Prisen går til en person, organisasjon eller bedrift som har utmerket seg positivt innen miljøvern.
Overrekkelse skjedde i forbindelse med Venstres landsstyremøte på Hotell Ullensvang i Lofthus lørdag 12. juni.

– Prisen blir gitt til ungdomsrådene på bakgrunn av deres enorme engasjement i kampen mot monstermastene i Hardanger. De har gjennom underskriftskampanjer, demonstrasjoner utenfor Stortinget og iherdig arbeid lokalt bidratt sterkt til å sette denne viktige saken på dagsorden, sier leder i Hordaland Venstre, Synnøve Handeland.

Synnøve Handeland

Glimrende eksempel
Ungdomsrådene i Granvin og Ulvik er et glimrende eksempel på hvordan ungdom lokalt kan være med på å få oppmerksomhet rundt regionale og nasjonale saker.

— Dersom motstanderne av monstermastene vinner frem skal ungdomsrådene ha en stor del av æren. Denne prisen gir vi dem for å verdsette kampen ungdomsrådene har ført mot mastene, men også for å motivere dem til videre arbeid mot dette store inngrepet i en av Norges vakreste naturområder, sier Handeland.

Venstres miljøpris til Folkeaksjonen i Hardanger

På bildet er de to ungdomsrådene representert ved Synnøve Kvamme og Sjur Gravning. Med på bildet er også Trine Skei Grande og leder for Folkeaksjonen i Hardanger, Jan Ivar Rødland.
Foto: Jan Christian Kolstø

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**