LO vet ikke hva den enkelte trenger på en søndag

LO raser over flere søndagsåpne butikker. De burde heller rase over at vanlige folk som må handle på søndager enten må kjøre til Sverige, eller betale dyrt for det de trenger i minibutikker eller på bensinstasjoner.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Venstre vil myke opp regelverket, slik at helligdagene forblir fridager, men uten begrensinger på næringslivets åpningstider, uttaler leder i Fredrikstad Venstre, Per E. Braseth-Ellingsen.

Utgangspunktet for regelverket må være at folk er forskjellige, og har forskjellige behov for når de har tid til å handle. Det at Grethe Berntsen mener at sin familie ikke trenger å handle på søndager, betyr ikke at hun og LO skal bestemme hva alle vi andre skal og ikke skal gjøre på søndagene, mener Braseth-Ellingsen.

At LO istedenfor å styre folks hverdag, ikke er opptatt av å skape arbeidsplasser som i dag går tapt til Sverige, samtidig som man får søndagsarbeid inn i ordnede former, skjønner jeg ikke, avslutter Braseth-Ellingsen.

Les hele saken på NRK Østfolds hjemmesider: LO raser mot søndagsåpne butikker

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**