Drammen Venstre vil drive ølinformasjon

Dersom Aass bryggeri må fjerne sin informasjon om øl og mat på sine websider slik Helsedirektoratet krever, lover Drammen Venstre å flytte informasjonen over på sin server og linke fra sine websider.
Kan man lese i dagens DT

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

– I ren ulydighet mot et urettferdig regelverk vil vi beholde informasjonen der til Vinmonopolet fjerner sin tilsvarende informasjon. Det er sterk forskjellsbehandling at Vinmonopolet tillates å informere om mat og vin, mens Aass bryggeri nektes å gi tilsvarende forbrukerinformasjon. Dette sier leder av Drammen Venstre Ståle Sørensen.

Aass bryggeri er viktig for Drammen. — Bryggeriet er en del av Drammens identitet, en bedrift som står for tradisjon og samtidig er moderne. Det er meningsløst at informasjon om norskprodusert øl og importert vin behandles ulikt, sier nestleder Ulla Nordgarden.

Venstre foreslår i Stortinget i disse dager å endre alkoholloven slik at salg fra produksjonssted blir tillatt, og at loven ikke diskriminere lokale ølprodusenter og Vinmonopolet.

Les saken i DT

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**